Tuesday 24 July 2012

Surat Untuk Bidadari Kecilku di Syurga

setahun telah berlalu, bidadari kecilku pergi meninggalkanku
pergi meneuju syurga bersama malaikat dalam pangkuan Illahi
banyak kenangan indah yang masih melekat erat dalam hati
dan kenangan itu akan selalu ku simpan sampai akhir hayat nanti


oh.. Tuhan, kadang hati ini tak sanggup menahan rasa rindu,
rindu akan keceriaan bersama bidadari kecilku seperti dulu
rindu dengan senyum manisnya kala ia bahagia dalam dekapku
namun kerinduan itu hanyalah asa yang menyayat hatiku


oh.. Tuhan, begitu singkat waktu yang kau beri untuk bersamanya
masih ingin rasanya tangan ini mendekap erat tubuhnya
jika aku tahu Engkau akan begitu cepat mengambilnya,
aku akan habiskan waktuku hanya dengan bersamanya


oh.. Tuhan, di bawah sinar rembulan ku menanti keajaiban itu,
dalam kerinduan akan hadirnya senyum manis dari bibirnya yang ayu
namun waktu akan terus berjalan dan akan terus berlalu,
aku yakin semua ini yang terbaik untukku dan untuk bidadari kecilku


oh.. Tuhan, dalam setiap do'a aku memohon kepadaMu
jaga dan peliharalah bidadari kecilku yang kini bersamamu
aku yakin dengan kuasa dan kehendakmu kepadaku
suatu saat nanti aku dapat berkumpul bersamanya dalam indahnya firdausMu



0 comments:

Post a Comment